دوشنبه , 26 شهریور 1403

امین میرزازاده صاحب مدال برنز المپیک شد

امین میرزازاده اولین مدال کاروان ایران در این بازیها و سومین مدال تاریخ ورزش خوزستان در مسابقات المپیک را کسب نمود.

صبح خوزستان – روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، امین میرزازاده دلاور مرد 130 کیلوگرمی کشورمان و استان خوزستان توانست یا پیروزی مقتدرانه مقابل حریف آذربایجانی خود ضمن کسب مدال ارزشمند برنز المپیک ، نخستین مدال کاروان ایران در این بازیها را کسب نماید .

بنابراین گزارش امین میرزازاده در دیدار رده بندی مقابل صباح شریعتی نماینده کشور آذربایجان با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید و مدال با ارزش برنز را برای استان خوزستان به ارمغان آورد.

اضافه می نماید این سومین مدال تاریخ ورزش خوزستان در بازی های المپیک می باشد که تاکنون دو مدال ان توسط کشتی و یک مدال در وزنه برداری بدست آمده است .

بر این اساس و در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 آدام کون از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل میخاین لوپز دارنده 4 مدال طلای المپیک، 5 مدال طلا و 3 مدال نقره جهان کوبا مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت.

میرزازاده در این گروه با نتیجه 9 بر صفر لی سئونگ چان از کره جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز مقابل صباح شریعتی از آذربایجان قرار گرفت و با نتیجه 4 بر صفر حریف خود را از پیش رو برداشت و ضمن کسب اولین مدال برنز تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در المپیک، اولین مدال کاروان ورزشی ایران را بدست آورد.

اشتراک گذاری
https://sobhekhouzestan.ir/?p=6885

مطلب پیشنهادی

تنها با وفاق ملی مشکلات مردم حل خواهد شد / رسانه‌ها باید صدای مردم دغدعه‌مند باشند

صبح خوزستان – علی اصغر شفیعیان در آیین وفاق ملی در آینه رسانه‌ها که سه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *