یکشنبه , 18 شهریور 1403

معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز خبر داد؛

برگزاری دوره‌های آموزش شهروندی برای ١٠٠ هزار دانش آموز/ بازسازی تمامی زمین چمن‌های ورزشی تا پایان سال

معاون فرهنگی، اجتماعیِ و ورزشی شهرداری اهواز با اینکه شهرستان گفت: در حوزه آموزش شهروندی بیشترین اقدامات را شهرداری اهواز در این دوره انجام داد که در سال گذشته برای ١٠٠ هزار دانش‌آموز آموزش دوره‌های شهروندی با کمترین هزینه انجام شد.

صبح خوزستان – حجت الاسلام و المسلمین حمید رعیتی عصر سه‌شنبه ١٣ تیرماه ١۴٠٢ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: شهرستان اهواز با مشکلات متعددی در حوزه های آموزش، زیر ساخت و… مواجه است.

وی افزود: در حال انجام اقداماتی هستیم که بسیاری از آنها در سایر کلانشهرها ١٠ سال پیش انجام شد و ما باید همزمان هم جلوی عقب افتادگی ها را بگیریم و هم پیشرفت داشته باشیم.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز گفت: از لحاظ اقتصادی و بودجه شرایط مناسبی نداریم، بسیاری از اقداماتی که در سایر کلان‌شهرها انجام شد در طی سالیان به نتیجه رسیدند که کار یک دوره نبوده است.

رعیتی با بیان اینکه اهواز حدود ٣٠٠ هزار دانش‌آموز دارد تصریح کرد: در حوزه آموزش شهروندی بیشترین اقدامات را شهرداری در این دوره انجام داد که در سال گذشته برای ١٠٠ هزار دانش‌آموز آموزش دوره‌های شهروندی با کمترین هزینه انجام شد.

وی ادامه داد: این آموزش ها در طول ۶ ماه از تاریخ یکم مهرماه تا ٢ اسفند در روزهای تعطیل سال انجام شد.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز در خصوص باکس‌های کتاب اتوبوس‌های شهری، بیان کرد: هزار باکس کتاب برای اتوبوس‌ها آماده شده است، که حول موضوعات شهروندی، آسیب‌های اجتماعی و… هستند.

وی تصریح کرد: هیچ مبلغی حتی یک هزار تومانی از هزینه شهرداری اهواز برای کارهای سیاسی انجام نشده است و این کار شرعا، قانونا و اخلاقا حرام است و تمام نهادهای نظارتی بر عملکرد ما نظارت دارند،

رعیتی خاطر نشان کرد: تاکنون ١٣٠ جشن محله‌ای، ١١٠ نقطه نورافشانی و ١١٠ ایستگاه صلواتی برای عید غدیر در اهواز برنامه ریزی شده که از امروز آغاز خواهند شد و تا کنون شهرداری بیشترین اقدامات را در بحث عید غدیر انجام داده است.

وی عنوان کرد: متولی اصلی برگزاری جشن‌ها شهرداری نیست، اما پشتیبانی کننده شهرداری است، باید شهروندان و مجموعه‌ها در این کار دخیل شوند که در حال انجام دادن این کار هستیم.

رعیتی با بیان اینکه شهرداری اهواز ٨ سرای محله دارد گفت: ۴ سرای محله در اهواز فعال است، اما برخی از سراهای محله نیمه کاره هستند که تا ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بهره برداری برسند.

وی تشریح کرد: دو پارک بانوان در اهواز به نام شهروند و ولیعصر وجود دارد، که پارک شهروند در حال فعالیت است اما مشکلاتی از قبیل نور پردازی و تجهیزات دارد که تا قبل از نیمه دوم سال مرتفع خواهند شد.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز با بیان اینکه در شهرداری اهواز جلوی موازی کاری را گرفته‌ایم بیان کرد: اقدامات و رویدادها از قبل رصد می‌شوند و به‌صورت یکپارچه انجام خواهند شد.

وی با اشاره بهاوقات فراغت شهروندان عنوان کرد: حوزه اوقات فراغت یک حوزه گسترده و ارگان‌های مختلف در آن دخیل هستند، یکی از مشکلات در خصوص استخر بود که ١٠٠٠ هزار سانس استخر و ۴ هزار سانس زمین ورزشی در اختیار شهروندان قرار داده شد.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز ادامه داد: با بیان اینکه شهرداری متولی جمع آوری تکدی گران نیست، عنوان کرد: شهرداری اهواز ١٠٠٠ متکدی‌گر را جمع آوری کرد و اگر ۵ برابر این جمعیت نیز جمع‌آوری شوند باز شاهد این افراد هستیم زیرا برخی از تکدی گران چندین مرتبه‌ نیز جمع آوردی شده اند.

وی عنوان کرد: اهواز ۶٢ زمین چمن روباز داشت که از این تعداد ٢ زمین قبل از سال ٩۵ احداث شد، و مابقی بعد از سال ٩۵ احداث شدند، و در زمان انتصاب بنده به عنوان معاونت فرهنگی حدود ۵ زمین چمن ورزشی سالم مانده بود.

رعیتی تصریح کرد: اکنون به جای اینکه زمین چمن ورزشی جدید احداث شود باید زمین های قبلی را بازسازی و احیا کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز از احداث ٨ زمین چمن ورزشی خبر داد و گفت: تاکنون ٢٧ عدد از زمین چمن‌های ورزشی محلات بازسازی شده‌اند و پیش بینی می‌شود که تا آخر سال تمامی آنها نیز بازسازی کامل شوند.

وی خاطرنشان کرد: در ۴ ساله گذشته تنها یک عدد زمین افتتاح و یک عدد زمین بازسازی شده است.

رعیتی در خصوص زمین‌های ورزشی خاکی اهواز تصریح کرد: در سال گذشته مشکلات ۵٠ زمین خاکی برطرف شد و در سال جاری در هر منطقه ٢ زمین خاکی را سکو دار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز گفت: برخی‌ها در فضای مجازی که هیچگونه محتوایی ندارند می‌خواهند با هر نحوی خودنمایی کنند در حالی که گاها منافع آنها در خطر افتاد است.

رعیتی در خصوص نصب چند بنر برای انتخاب یک نماینده اهواز به عنوان هیات رئیسه مجلس، بیان کرد: اقدامی که انجام شده بود مرسوم شهرداری در سنوات گذشته نیز بود، و قبل از بنده نیز این کار انجام می‌شد.

او ادامه داد: اکنون که نزدیک به ایام انتخابات هستیم برخی‌ها به جای پاسخگویی به دنبال مطالبه گری هستند، نمایندگان اکنون باید پاسخگو باشند که چه اقداماتی برای شهر و حوزه شهرداری انجام داده اند.

وی تاکید کرد: در حوزه هنر و هنرمندان، رشته های متعددی وجود دارد که بیشترین ارگان از لحاظ تعداد و هزینه برای کمک به حوزه هنرمندان شهرداری بوده است و ظرفیت های خود را در اختیار این قشر قرار داده ایم.

 

رحمان رضائی

اشتراک گذاری
https://sobhekhouzestan.ir/?p=2217

مطلب پیشنهادی

اسلامی: انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد

صبح خوزستان – محمد اسلامی روز جمعه در یادواره شهدای گلزار آهو محله محمودآباد به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *