جمعه , 30 شهریور 1403

مدیرعامل سازمان انتقال خون:

خون مورد نیاز بیماران در هر نقطه‌ای از کشور در سریعترین زمان در دسترس است

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران در هر نقطه‌ای از ایران در سریعترین زمان ممکن در دسترس است و هیچ مرکز درمانی در وضعیت برتری نسبت به دیگری قرار ندارد.

مصطفی جمالی با گرامیداشت هفته سلامت (۹تا ۱۵اردیبهشت) و با اشاره به شعار سلامت برای همه با پزشکی خانواده افزود :خون سالم برای همه یکی از ماموریت ها و شعارهای اصلی سازمان انتقال خون است که برای تحقق آن سال ها برنامه ریزی و تلاش کرده است و توزیع عادلانه خون سالم و کافی که ضامن سلامت جامعه است مسوولیت اصلی سازمان انتقال خون است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به شعار سلامت برای همه با پزشکی خانواده گفت: سلامتی برای همه یکی از مهمترین ماموریت نظام سلامت است و انتقال خون با تأمین خون در این امر مهم نقش خود را ایفا می کند.

جمالی با اشاره به تهیه و توزیع ۲ میلیون و ۲۲۳ هزارو ۴۹۲ واحد خون در سال ۱۴۰۱ در سراسر کشور و افزایش عملکرد شبکه ملی خون رسانی به میزان بیش از ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال قبل از آن، ضمن تشکر از مردم شریف ایران و کارکنان زحمت کش سازمان انتقال خون تصریح کرد: افتخار ما این است که خون و فرآورده های مورد نیاز بیماران در هر نقطه ای از ایران در سریعترین زمان ممکن در دسترس است و هیچ مرکز درمانی در وضعیت برتری نسبت به دیگری قرار ندارد و شبکه ملی خون رسانی عدالت در توزیع خون را در سراسر کشور سرلوحه کار خود دارد.

به گزارش ایرنا در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۲۳ هزارو ۴۹۲ واحد خون اهدا شد که طی این مدت خراسان شمالی با افزایش ۳۴ درصدی، رتبه نخست رشد اهدای خون در کشور را به خود اختصاص داد و همچنین استان ایلام با رشد بیش از ۲۵ درصد و لرستان با رشد بیش از ۲۳ درصد، رتبه های دوم و سوم رشد اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

در سال ۱۴۰۱ استان تهران با ثبت ۳۶۹ هزار و ۵۲۳ واحد بالاترین میزان اهدای خون در کشور را به خود اختصاص داده است.

تعداد اهدای مستمر (سابقه حداقل دو بار اهدای خون درسال) در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل در کل کشور بیش از ۷ درصد رشد نشان می دهد که در این زمینه بیشترین رشد اهدای مستمر در استان های خراسان شمالی با نزدیک به ۳۴ درصد، استان کهگیلویه و بویر احمد با بیش از ۲۳ درصد و استان کردستان با نزدیک به ۲۰ درصد ثبت شده است.

اشتراک گذاری
https://sobhekhouzestan.ir/?p=1396

مطلب پیشنهادی

آیین “وفاق ملی در آیینه رسانه” در اهواز برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی بهار اهواز ، آیین وفاق ملی در آیینه رسانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *