دوشنبه , 26 شهریور 1403

فرودگاه اهواز به کارگاه تبدیل شده است/استقبال سفر هوایی در خوزستان بسیار زیاد است

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه فرودگاه اهواز به کارگاه تبدیل شده است، گفت: فرودگاه شهید سلیمانی اهواز پیشانی استان خوزستان است و باید جلوه ای زیبا داشته باشد که مجموع پروژه های آن بالغ بر ٢ هزار و ١۴٠ میلیارد ریال است.

صبح خوزستان – سید مهدی رزاز سه‌شنبه ١٩ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران عملیات اجرایی پروژه‌های بهسازی فرودگاه شهید قاسم سلیمانی اهواز را تشریح کرد.

وی با اشاره به بهسازی ترمینال ورودی مسافر به فرودگاه، افزود: با توجه به اینکه روزانه بالغ بر ۵ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی در فرودگاه اهواز داریم، ظرفیت ترمینال داخلی به متراژ ٣ هزار و ٢۰٠ متر مربع درحال افزایش است که هزینه این پروژه بالغ بر ۵۵٠ میلیارد ریال است.

مدیرکل فرودگاههای استان در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: زمان بهره‌برداری این پروژه مردادماه سال جاری است و افتتاحیه آن همزمان با هفته دولت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: محوطه مقابل ترمینال به متراژ ۴٨ هزار متر مربع در دو فاز در حال احداث است که افزایش ظرفیت پارکینگ، تسهیل در تردد خودروهای مسافرین ار مزایای این پروژه و اعتبار آن ۵٠٠ میلیارد ریال مدت زمان انجام پروژه یک ساله است.

رزاز با اشاره به پروژه های انجام شده در طول یکسال گذشته، گفت: نصب و راه‌اندازی سیستم روشنایی (SFLS)، تعویض کابل‌های سیستم روشنایی تقرب پرواز از دیگر پروژه‌ای انجام شده می‌باشد که اعتبار آن بالغ بر ١١٠ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی ترمینال داخلی، ساخت پست روشنایی باند و نصب تجهیزات مدرن روز دنیا، نور پردازی بلورهای ورودی فرودگاه، تعویض چراغ های روشنایی سطوح پروازی از هالوژن به LED، لوله کشی و نصب پمپاژ آب، از پروژه‌های انجام شده در فرودگاه اهواز است، اعتبار این پروژه ها بالغ بر ٢٢۵ میلیارد ریال هستند.

مدیرکل فرودگاه‌هاي خوزستان گفت: جهت ایجاد بستری با ضریب ایمنی بالا جهت فرود هواپیماها در شرایط بد آب و هوایی و نیز کاهش دید افقی، سیستم کمک ناوبری (ILS/DME) با اعتباری بالغ بر ٧٠٠ میلیارد ریال خرید، و در مدت زمان ٨ ماه نصب و راه‌اندازی شد.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: این دستگاه کمک می‌کند تا دید کمتر از ٨٠٠ متر هواپیما بتواند روی باند بنشیند، و در صورت نبود این دستگاه هواپیما تا دید ٢ هزار متر امکان فرود نخواهد داشت.

طبق گفته مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان اعتباری بالغ بر ١٠٠ میلیارد ریال نیز جهت بروزرسانی سیستم سرمایشی سالن‌ها اختصاص داده شد که هیچگونه مشکلی در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی سالن‌ها وجود ندارد.

رزاز عنوان کرد: در توسعه فضای سبز ٢٢۵ نفر نخل در محوطه فرودگاه کاشته شد.

وی بیان کرد: استقبال سفر هوایی در خوزستان بسیار زیاد است، ۵۵ درصد پرواز های ما صنعتی و بیزینسی و ۴۵ درصد پرواز ها عمومی هستند.

فرودگاه اهواز

مدیرکل فرودگاه های خوزستان ادامه داد: به دلیل ظرفیت کم پارکینگ، از پذیرش زیاد پروازها معذور هستیم و به نسبت ظرفیت پارکینگ هواپیما ها را در ٢۴ ساعت تقسیم شدند.

وی با بیان اینکه فرودگاه اهواز به کارگاه تبدیل شده است، گفت: فرودگاه شهید سلیمانی اهواز پیشانی استان خوزستان است که باید جلوه ای زیبا داشته باشد که مجموع پروژه های انجام شده بالغ بر ٢ هزار و ١۴٠ میلیارد ریال است.

اشتراک گذاری
https://sobhekhouzestan.ir/?p=1471

مطلب پیشنهادی

تنها با وفاق ملی مشکلات مردم حل خواهد شد / رسانه‌ها باید صدای مردم دغدعه‌مند باشند

صبح خوزستان – علی اصغر شفیعیان در آیین وفاق ملی در آینه رسانه‌ها که سه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *