کارگاه انتقال تجربه صنایع دستی و رسانه توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در سه بخش برگزار شد.
صبح خوزستان – روز شنبه ۲۶ خردادماه کارگاه انتقال تجربه صنایع دستی و رسانه با حضور خبرنگاران و عکاسان علاقهمند به حوزه صنایع دستی، توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هتل پرشیا اهواز برگزار شد.
این رویداد با حضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان، شکرالله قاسمی معاون صنایع دستی، زهره پرویزی و حسن ناصر رییس اداره میراثفرهنگی اهواز و شادگان، فاطمه رهبر و مجتبی گهستونی خبرنگاران تخصصی حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی، عباس رحیمی پژوهشگر حوزه صنایع دستی و حضور کارآفرینان صنایعدستی استان و خبرنگاران و اصحاب رسانه استان خوزستان برگزار شد.
این رویداد یک روزه با مشارکت روابط عمومی ادارهکل، معاونت صنایع دستی، ادارات شهرستانهای اهواز، دزفول، شوستر، شوش و شادگان و خانه مطبوعات استان همچنین انجمن هتلداران و نمایندگی استان انجمن روابطعمومی ایران در سه بخش، برگزاری تور بازدید از کارگاههای صنایعدستی در فعال در اهواز، برگزاری کارگاه انتقال تجربه خبرنویسی و معرفی صنایع دستی خوزستان و مسابقه گزارش خبری و تصویری، به منظور چگونگی تهیه خبر و گزارش در این حوزه برگزار شد.
رسالت رسانه در ترویج و توسعه صنایع دستی، تعریف جهانی و زنجیره و ارزش صنایع دستی، معرفی صنایع دستی استان خوزستان، جایگاه صنایع دستی در صنعت هنر، شاخص انتخاب روستاها و شهرهای ملی و جهانی، معرفی شهرهای ملی و جهانی استان خوزستان، معرفی فعالیتهای پژوهش محور در صنایع دستی خوزستان و نقش صنایع دستی در توسعه روستاهای هدف گردشگری از جمله محتوای آموزشی این کارگاه بوده است.
محمدحسین ارسطوزاده در اختتامیه این رویداد ببان کرد، بیشک یکی از مهمترین ابزارها برای اینکه هدف، مقصود اصلی و جان کلام گزارش های شما را به سمع و نظر مخاطبان برساند همانا رسانهها هستند، از این رو برگزاری تورهای رسانهای از اماکن باستانی و گردشگری در ایام نوروز، معرفی رشتههای صنایع دستی و تعامل سازنده با رسانهها را میتوان تحولی جدید در رویکرد روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برشمرد.
بدون تردید روابط عمومی و رسانه به عنوان دو کانون مهم از نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کنندهای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارند.
از این رو در هفته گرمیداشت صنایع دستی نقش رسانهها در معرفی آنها بسیار اهمیت دارد زیرا صنایع دستی در زمره مشاغل خانگی قرار دارد و رسانه باید نقش ویژهای در معرفی آنها به جامعه داشته باشد تا هم به اقتصاد خانوادهها کمک و هم حافظ و نگهدارنده هویت اصیل و غنی ما باشد.
در بخش پایانی این رویداد مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان از خبرنگاران جوان رسانههای استان که در پوشش رسانهای فعالیتهای ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان در نوروز ۱۴۰۳ اقدام به تهیه و انتشار گزارشهای خبری و تصویری کردند با اعطای تقدیرنامه تجلیل بعمل آورد.
https://sobhekhouzestan.ir/?p=6234