شنبه , 6 مرداد 1403

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خبرداد؛

انتخاب ۱۳۸ روستا از خوزستان برای طرح منظومه روستایی/انجام پنج میلیون متر مربع آسفالت در معابر روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از انتخاب ۱۳۸ روستا برای طرح منظومه روستایی خبرداد و گفت: در این طرح نقاط قوت و ظرفیت روستاها شناسایی و با پرداخت تسهیلات و برگزاری دور‌ه‌های آموزشی برای روستاییان ضمن تعیین بازار هدف برای فروش محصولات آن‌ها به توسعه کسب و کار آن‌ها کمک می‌شود.

صبح خوزستان – روح‌الله عمادی امروز شنبه هفتم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای خوزستان اظهار کرد: حدود ۴ هزار روستا در خوزستان دارای سکنه است که دو هزار و ۲۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار بوده که کلیه آن‌ها دارای طرح هادی هستند.

وی افزود: برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز در حال تعریف طرح هادی هستیم و تاکنون در ۳۰۰ روستا به انجام رسیده است.

انجام ۷۸ درصدی طرح هادی در روستاهای خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به تلاش‌ها برای ایجاد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها گفت: از دو هزار و ۲۰۰ روستا که طرح هادی برای آن‌ها تعریف شده است حدود ۷۸ درصد آن اجرایی شده که نسبت به میانگین کشوری که ۵۳ درصد است جلوتر هستیم.

اختصاص ۲۹۰ میلیارد تومان برای قیر در سال مالی ۱۴۰۲

وی اضاهه کرد: در سال مالی ۱۴۰۱ سهمیه خوزستان در قیر رایگان ۱۶۰ میلیارد تومان بود که در سال مالی ۱۴۰۲ به ۲۹۰ میلیاد تومان رسیده و موفق شدیم پنج میلیون متر مربع آسفالت در معابر روستایی انجام دهیم‌.

هفت روستای جدید هدف گردشگری قرار گرفتند

عمادی ادامه داد: با همکاری میراث فرهنگی اقدام به فعال کردن برخی روستاها کردیم و ۶ روستا را هدف گردشگری قرار دادیم که باعث مهاجرت معکوس شده است. همچنین هفت روستای دیگر به این منظور انتخاب شده و از لحاظ مالی به آن‌ها تسهیلات اعطا خواهد شد.

وی عنوان کرد: در ۱۲ استان کشور طرح منظومه روستایی آغاز شده و در خوزستان نیز ۱۳۸ روستا به این منظور انتخاب شده است؛ در این طرح نقاط قوت، ظرفیت‌ها و منابع روستاها شناسایی و پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبار انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: همچنین دفتر تسهیلگری و دوره‌های آموزشی برای روستاییان برگزار و در مراحل اجرایی نیز به آن‌ها کمک خواهد شد و بعد از رسیدن به تولید بازار هدف آن‌ها برای فروش محصولات مشخص و مراحل توسعه‌ای کسب و کار آن‌ها نیز مد نظر قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت به تسهیلات ساخت و خانه مقاوم سازی در روستاها، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴ از ۲۲۰ هزار مسکن روستایی بیش از ۱۰۰ هزار واحد با پرداخت تسهیلات مقاوم سازی شده‌اند.

تسهیلات ساخت خانه در روستا ۳۵۰ میلیون تومان می‌شود

عمادی گفت: در سال ۱۴۰۲ تسهیلات ساخت خانه در روستاها ۲۰۰ میلیون تومان است که تاکنون به پنج هزار و ۵۰۰ متقاضی پرداخت شده است. همچنین برای سال آینده میزان تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان و تعداد آن به ۱۷ هزار فقره خواهد رسید که بازپرداخت آن ۲۰ ساله با سه سال تنفس و سود پنج درصد است.

بازسازی ۹۵۰ خانه آسیب دیده از زلزله اندیکا

وی افزود: در زلزله اندیکا نیز از ۹۸۰ واحد آسیب دیده ۹۵۰ واحد بازسازی شد و برای بندر امام نیز پنج هزار واحد برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده که ۳ هزار واحد آن آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: تسهیلات، تامین زمین و نظایر آن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن سپرده شده و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر به عنوان کارگزار فعالیت می‌کنیم.

وی گفت: برای ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد، زمین تامین کرده‌ایم که ۶ هزار و ۶۰۰ واحد آن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و به عنوان کارگزار هستیم؛ همچنین دو هزار و ۸۸۰ واحد در اهواز، دو هزار و ۵۰۰ واحد در دزفول و ۴۴۰ واحد اندیمشک تامین زمین شده‌اند.

عمادی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ خیرین در خوزستان و کشور ۲۰ میلیارد تومان به بنیاد مسکن خوزستان کمک کرده‌اند، افزود: ۲۰ هزار واحد در خوزستان برای طرح نهضت ملی مسکن دیده شده که ما به اندازه ۴۴ هزار واحد در‌مناطق شهری و روستایی تامین زمین کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
https://sobhekhouzestan.ir/?p=4677

مطلب پیشنهادی

بزرگ‌ترین سرمایه فولاد خوزستان نیروی انسانی متخصص و متعهد است

صبح خوزستان – مديرعامل فولاد خوزستان در جمع سهام‌داران از تلاش شبانه‌روزی برای به ثمر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *